Uluslararası Ticaret ve Türkiye Uygulamaları

Türkiye’de 80’li yıllarda birlikte başlayan dış ticaretteki büyüme ve bu yöndeki ilgi her geçen gün katlanarak artmaya devam ediyor. Dış ticarete olan ilgideki bu artış yayın ihtiyacını da beraberinde getiriyor. Ancak her alanda olduğu gibi dış ticaret alanında da yayın boşluğu halen hissedilir biçimde kendini gösteriyor. Bugüne kadar gerek akademik çevrelerin gerek piyasada yetişmiş uygulamacıların hazırladıkları bazı yayınlar bu boşluğu kısmen doldurmaya yardımcı oluyor. Elinizdeki bu çalışma da bu boşluğun doldurulmasına yönelik minik bir katkı sağlayabilirse kendimizi bahtiyar hissedeceğiz.Bu çalışma, bendenizin daha önceki kitaplarında olduğu gibi piyasadaki pek çok dış ticaret kitabında dikkatimizi çeken bir özellik olan mevzuat derlemelerinde oluşmuyor. Dış ticaretin gerek uluslar arası ticaret kuralları ve gerek Türkiye’deki uygulamaları noktasında önem arzeden konuları tamamen pratize edilmiş ve rahat okunabilir bir üslupla hazırlanmıştır. Bu yönüyle elinizdeki çalışma, gerek dış ticarete yeni başlayan genel okur kitlesine, gerek konunun içinde olan uygulamacılara yönelik ciddi faydalar sağlayacaktır kanısındayım. Ayrıca, üniversite ve yüksekokullarımızın dış ticaret bölümlerinde ders kitabı ve yardımcı kaynak olabilecek bir niteliğe de sahiptir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir